Selasa, 06 Januari 2015

Status FB Kata Motivasi Terbaru 2015

Kata Motivasi Terbaru - Masih dengan saya selaku admin status facebook yang akan saya berikan kumpulan status dan sobat juga tidak hanya bisa gunakan untuk facebook, sobat juga bisa gunakan di jejeraing sosial lainnya. untuk kali ini saya akan berikan Kata Motivasi untuk sobat yang sedang mencarinya dan langsung sobat gunakan deh sebagai status

Kata Motivasi Terbaru

Oke langsung saja yah biyar menghemat waktu berikut ini saya berikan kata motivasi terbaru yang bisa sobat lihat dibawah ini

Status FB Kata Motivasi Terbaru

Tidak ada kata terlambat untuk mengawali satu hal, terkecuali kamu ingin mengakhirinya

Kekeliruan yang dulu kita alami itu akan membuat kita tumbuh dewasa

Tiada jalan singkat untuk kita sampai ke sesuatu destinasi yang sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah dan tingkat demi tingkat.

Jangan bersifat negatif terhadap kegagalan dan kekalahan, kerana saya pasti ada kebaikan disebalik kekalahan dan kegagalan itu.

Orang yang gagal setelah berusaha adalah lebih baik daripada orang yang tiada usaha.

Tiada siapapun yang boleh mengubah apa yang sudah berlaku, tetapi sesiapapun boleh mengubah apa yang bakal berlaku pada hari esok.

Tanpa angan-angan maka kita serupa dengan orang yang tiada matlamat. Tapi tanpa usaha dan tindakan, angan-angan saja tidak berguna..

Risiko selalunya datang apabila kita tidak tahu apa yang kita lakukan.

Menuntut ilmu itu payah dan susah, tetapi tanpa ilmu, hidup ini pasti lebih susah.

Kesilapan terbesar yang kita lakukan adalah tidak belajar daripada kesilapan lepas dan terus mengulangi kesilapan yang sama.

Membuat keputusan adalah perkara yang paling susah kerana keputusannya belum tentu baik bagi orang lain walau baik bagi kita.

Kalau mahu berjaya, beranilah berdepan dengan risiko dan buatlah apa yang orang lain tidak berani buat..

Kadang-kadang satu peluang yang kecil boleh menghasilkan satu hasil yang besar.

Saya pernah gagal dalam mendapatkan sesuatu yang diimpikan, tapi itu bukan bermakna saya tidak boleh mendapatkannya, satu perkara yang perlu saya lakukan adalah mencuba lagi.

Kalau pun seseorang itu buruk kerana banyak kelemahannya, janganlah sampai kita lupa akan kebaikannya, hargailah walau sedikit.

Jangan suka memburuk-burukkan orang lain, kerana kita tidak sedar sebenarnya kita lebih buruk dari orang yang kita burukkan..

Jika tidak mampu menghormati seseorang, janganlah pula kita merendahkannya, mungkin saja kita lebih rendah darinya.

Nah itulah tadi status kata motivasi terbaru 2015 yang telah saya berikan untuk sobat semua pengunjung setia blog ini, cukup sekian dulu artikel kali ini, sampai jumpa diartikel selanjutnya yah.